Kamis, 26 November 2015

Usus Rengsa Ubat - 5 Langkah Merawat IBS

Usus Rengsa Ubat - 5 Langkah Merawat IBS

Usus Rengsa Ubat Digunakan dalam Terapi Dadah

Apabila bercakap mengenai terapi ubat untuk IBS, ia adalah bernilai menyebut bahawa terapi ini digunakan dalam kes-kes yang sederhana kepada pesakit IBS teruk, orang-orang yang telah disyorkan perubahan dalam makanan yang mereka makan dan diberi majlis perubatan yang lain, tetapi dengan tidak, atau kesan yang sedikit .

Walaupun fakta bahawa pada masa lalu rawatan peringkat pertama bagi IBS bertujuan untuk menangani gejala utama, kini terdapat beberapa terapi yang ditunjukkan kecekapan mereka dalam menangani pelbagai gejala.

1. pencahar

Langkah pertama dalam menghampiri IBS tradisinya adalah serat pemakanan. Ini adalah sebahagian daripada kumpulan ubat usus dikenali sebagai julap. Selain serat pemakanan, terdapat lain-lain tiga jenis julap yang digunakan dalam kes pertama tidak mempunyai kesan yang dijangka.

Ini jenis ubat IBS digunakan dalam progresif dalam usaha untuk mencari penyelesaian untuk gejala IBS tertentu yang pesakit mungkin menunjukkan.

2. Antikolinergik / ejen antispasmodic

Jika julap membuktikan tidak cekap untuk melawan IBS, maka doktor yang menggunakan kumpulan kedua ubat usus yang dikenali sebagai agen antispasmodic. Masalah dengan jenis ubat IBS adalah bahawa tidak ada keputusan penting dalam populasi umum, dan juga, mereka yang telah menunjukkan sedikit kesan tidak terdapat di Amerika Syarikat.

3. ejen antidiarrheal

Bagi pesakit IBS mengalami cirit-birit, seorang doktor GI seterusnya akan digunakan sebagai ubat cepat marah usus ejen antidiarrhea. Kelemahan kaedah ini adalah bahawa ia tidak menghapuskan sakit perut dan ia menyebabkan sembelit.

4. ubat-ubatan antidepresan

Memandangkan flora usus dan motilitas dipengaruhi oleh ubat-ubatan antidepresan, prosedur perubatan menggunakan jenis ini ubat usus terganggu. Di samping itu, IBS sering hadir apabila isu-isu psikologi mungkin terlibat.

Dengan cara ini boleh relived sakit perut.

5. ejen serotonin Baru

Oleh kerana hasil penyelidikan baru, kini digunakan lagi jenis ubat usus terganggu. Ubat-ubatan yang lebih baru telah terbukti berkesan melalui ujian klinikal yang bertaraf tinggi. Kami akan nyatakan dua ubat-ubatan usus yang bertindak pada reseptor serotonin dalam tubuh.

Serotonin (5-HT) mempunyai peranan yang penting untuk fungsi usus. Itulah sebabnya ia digunakan sebagai ubat usus ..

Terdapat beberapa ubat-ubatan yang termasuk serotonin, tetapi yang paling terkenal adalah:

Alosetron (Lotronex), yang digunakan untuk pesakit IBS dengan cirit-birit, dan
Tegaserod (Zelnorm), yang digunakan apabila pesakit IBS hadir gejala sembelit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar