Jumat, 27 November 2015

5 Tips Penting untuk Mencegah Berpeluh berlebihan Berjaya!

5 Tips Penting untuk Mencegah Berpeluh berlebihan Berjaya!

Kita semua mahu mengelakkan peluh berlebihan jika kita mempunyai ia. Izinkan saya berkongsi 5 tips penting dengan anda yang akan membantu anda untuk berhenti berpeluh.

Mencari ketenangan jiwa atau tenang dalaman adalah aktiviti yang amat beraksi buat pertama di dunia sibuk moden hari ini. Malah tekanan telah dilabelkan oleh sesetengah pihak sebagai wabak moden. Tekanan mencetuskan perjuangan kami atau respons penerbangan yang mempunyai beberapa kesan sampingan yang ketara. Yang paling relevan untuk kita berpeluh! Jika anda boleh mengurus untuk mengurangkan tindak balas tekanan anda, maka anda mungkin untuk mengurangkan jumlah yang anda berpeluh pada masa yang sama. Jadi, masa depan anda rasa diri anda mendapat tidak perlu tertekan, mengambil masa beberapa minit atau saat untuk menenangkan diri anda, dan merasa tindak balas tekanan anda membakar.

Satu lagi perkataan buzz untuk dunia hari ini adalah 'semulajadi'. Kaedah untuk mencegah peluh berlebihan sering sangat invasif atau mengandungi banyak bahan kimia. Dalam usaha untuk mengurangkan berpeluh anda tanpa merosakkan alam sekitar, pakaian yang diperbuat daripada bahan semula jadi seperti kapas adalah dicadangkan. Banyak kain sintetik berpaut kepada kulit anda dan tidak membenarkan kulit bernafas. Selain ini, pakaian longgar juga akan membantu anda untuk berhenti berpeluh kerana mereka membenarkan udara beredar dan membuat anda sejuk. Satu lagi kaedah mesra alam adalah untuk meletakkan bikarbonat soda di kawasan yang terlibat; ini memberi kesan pengeringan tanpa menggunakan bahan-bahan yang luar biasa.

Beralih daripada kaedah semula jadi, kaedah lain yang disyorkan untuk mencegah peluh berlebihan adalah dengan menggunakan deodoran yang tinggi dalam aluminium klorida. Ini menyekat tindak balas peluh dari kelenjar peluh dan mencegah peluh berlebihan anda daripada mendapat di luar kawalan. Mereka boleh agak keras pada kulit, dan tidak digalakkan untuk peluh kepala, tetapi mereka boleh menjadi penyelesaian yang baik untuk pelbagai jenis berpeluh berlebihan. Terdapat juga jenis tertentu yang digubal untuk digunakan pada kepala, tetapi ia sentiasa terbaik untuk berhati-hati apabila menggunakan sebarang semburan berhampiran muka, terutamanya di kawasan mulut dan mata.

Petua nombor empat adalah untuk mempertimbangkan penyelesaian yang lebih kekal. Jika anda mempunyai wang untuk berbelanja dan kecenderungan maka ada penyelesaian yang lebih radikal daripada deodoran dan pakaian longgar. Ramai orang menggunakan suntikan Botox untuk mengawal peluh mereka, rawatan terakhir 4-8 bulan dan oleh itu menarik bagi mereka yang mencari penyelesaian jangka panjang. Walau bagaimanapun ia bukan satu pilihan yang murah dan lebih berkesan di beberapa kawasan daripada yang lain. Anda juga perlu menyedari kesan sampingan yang sama seperti dalam apa-apa penggunaan untuk Botox.

Syor akhir adalah untuk berunding dengan doktor; terdapat banyak sebab-sebab yang berbeza daripada berpeluh berlebihan, sehingga mencegah berpeluh berlebihan tidak selalu kerja yang mudah. Selain ini, apabila anda berjumpa doktor anda mungkin mendapati bahawa berpeluh anda boleh disembuhkan, bukan hanya memerlukan rawatan. Anda juga mungkin mendapati bahawa terdapat satu keadaan perubatan yang mendasari yang memerlukan rawatan dalam dan dengan sendirinya. Profesional perubatan juga mungkin boleh menunjukkan anda ke arah kaedah terbaik pencegahan untuk anda jika keadaan anda tidak boleh diubati.

Selamat memburu dalam pencarian anda untuk mencari kaedah yang sesuai untuk anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar