Rabu, 25 November 2015

Batang Asli Penggantian Sel dan Therapy - Alternatif Undebatable

Batang Asli Penggantian Sel dan Therapy - Alternatif Undebatable

Terdapat begitu banyak perdebatan mengenai embrio penyelidikan sel stem sejak beberapa tahun yang lalu. Penyokong mendakwa ini akhirnya boleh membawa kepada penyelesaian untuk pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit Alzheimer, kanser, penyakit auto-imun, artritis reumatoid, kecacatan tulang, pembaikan tisu jantung, Parkinson, dan banyak lagi. Sel stem dewasa (ASC) kini sedang digunakan untuk majoriti ini ujian eksperimen dan klinikal dan terdapat kejayaan yang luar biasa dalam beberapa terapi batang-sel. Sebahagian daripada eksperimen ini bagaimanapun, melibatkan penggunaan ASC dijumpai di dalam tisu-dewasa seperti tali pusat, placentas dan cecair amnion.

Penentang embrio penyelidikan sel stem manusia percaya ia adalah salah untuk mengganggu embrio manusia, banyak lagi risiko kemusnahan bagi apa-apa sebab. Terdapat kawasan-kawasan lain di mana jenis ini penyelidikan boleh dijalankan tanpa perlu melibatkan embrio manusia.

Batang sel-sel mempunyai potensi yang luar biasa berkembang menjadi pelbagai jenis sel-sel semua seluruh badan. Ia boleh berfungsi sebagai sistem pembaikan kerana mereka dapat secara teori membahagi tanpa had dan menambah mereka yang mati selagi orang atau haiwan yang masih hidup. Oleh kerana sel-sel membahagi, setiap sel baru yang dihasilkan berpotensi untuk sama ada kekal kerana ia adalah, atau berubah untuk jenis baru sel dengan fungsi yang lebih khusus. Jadi sel-sel stem boleh membangunkan untuk menjadi otot atau otak sel-sel baru, atau sel-sel darah merah.

Setakat ini, tidak ada bukti jelas bahawa sel-sel stem embrionik telah benar-benar bekerja - dalam ujian sebenarnya menggunakan mereka pada haiwan makmal telah menyebabkan ke tumor.

Dr. H. Reg McDaniel, MD, seorang pakar patologi anatomi dan klinikal yang berpusat di Texas, telah menjalankan kajian mengenai terapi sel stem semula jadi sebagai alternatif kepada terapi embrio dan penyelidikan. Beliau merupakan sebahagian daripada pasukan yang menjalankan kajian kerajaan dipantau pertama pada manusia menggunakan glyconutrients untuk memperbaiki keadaan kesihatan secara keseluruhan melalui sokongan pemakanan biokimia manusia biasa di bawah kawalan gen. The American Persatuan Perubatan Naturopathic diiktiraf kerja ini dengan "Discovery Anugerah" tahunan mereka pada tahun 1996.

Sejak itu, Dr. Reg telah mendokumenkan bukti bahawa sel stem boleh meningkat di dalam tubuh manusia dengan glyconutrients. Menurut beliau, badan itu mempunyai kapasiti untuk berbuat terapi sel semula jadi sendiri apabila ia menerima jumlah yang diperlukan glyconutrients, dan banyak sel-sel terapung bebas dalam badan yang ditugaskan untuk melakukan "terapi" di mana badan memerlukan paling. Tindakan ini DIAKTIFKAN dan membolehkan untuk melakukan kerja dengan glyconutrients.

Daripada ujian klinikal, Dr. Reg diperhatikan bahawa selepas seminggu suplemen glyconutrient, bilangan sel stem dalam badan meningkat manusia dari 1 hingga 500. Ini bermakna badan mampu mengeluarkan kira-kira 1 trilion dari jenis sel ini seminggu!

A trilion adalah seribu berbilion-bilion, jadi satu hanya boleh bayangkan sebuah tentera sel-sel baru bersedia untuk masuk ke dalam tindakan di mana mereka diperlukan. Bayangkan tisu otot lama, bersedia untuk haus, digantikan oleh sel-sel otot baru yang sihat untuk meningkatkan sehingga keseluruhan sistem anda! Dan 1 trilion sel baru hanya kos kira-kira $ 50 hingga $ 100 dalam suplemen glyconutrient. Itulah terhadap suntikan sel 200 stem daripada sumber-sumber yang boleh dipersoalkan berharga $ 250,000!

Cara semulajadi sentiasa terbaik. Badan adalah sistem yang luar biasa dan ia mempunyai fungsi yang menakjubkan. Natural Terapi sel stem merupakan salah satu daripada ini. Benar, penyelidikan perubatan dan teknologi telah membawa penemuan yang menakjubkan dan manfaat, tetapi terdapat had kepada apa yang boleh kita lakukan. Akhirnya, sifat sentiasa peraturan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar